2014. május 4., vasárnap

Filiszteus sereg - A kezdetek

És akkor lassan fel is gördül a függöny. Az előkészületek már folynak, zajlanak a beszerzések - a tempó mondjuk csigalassú, de ahogy az idő engedi, ugyebár. Tavaly ott tettem le a lantot, hogy elkövettem a beszerzéseket. Rendeltem 30 figurát a Newline Design-tól, meg egy doboz kelta szekeret a Wargames Factorytől, amik mind rendben meg is érkeztek. Kicsit mondjuk átejtettem saját magamat...

Azt gondoltam ugyanis, hogy sajtból van a hold. A Newline oldalán hirdetnek 4 féle gyalogsági szettet, 6-6 figurával: kétféle könnyűgyalogost, és kétféle "nehézgyalogost", utóbbiaknak posztóvért szerű felsőruhájuk van, meg morcosabb grimaszuk. A sisakjuk tér el a szetteknek, van ugyanis tollsüveges (a közismert filiszteus kalpag, lásd a képen) és szarvas sisakos kivitelben. Ja, és a parancsnoki szett is úgy néz ki, hogy 2-2 trombitás, fővezér és sima gyalogos van benne, megintcsak kétféle tökfödőben, így áll össze a 6 fős készlet.

Erre én azt gondoltam, a 24 figurát tartalmazó "army pack" nyilván úgy jön ki, hogy 4 font kedvezménnyel megkapod a fenti csomagokat: 1 parancsnokit, meg 3 gyalogságit. Na, ez nem jött be.  
Kaptam egy csicsás ruhás fővezért, egy trombitást, meg 21-21 tök egyforma, tollsüveges harcost monokinis és posztóvértes kivitelben. Na jó, van közöttük 1-2, aminek eltér a kéztartása, de a változatosságnak itt vége is van.
Ami egyébként nagy kár, mert pozitívan csalódtam a holmiban. Nem vártam sokat ettől a cégtől, de nem olyan rosszak a figuráik. A külön rendelt íjászok egyenesen szebbek (szerintem!), mint a Foundry kivitel, legalább is a pózok mozgalmasabbak, a beállások dinamikusak, a hat figura négyféle tartásban feszít, tehát változatos is. Jó, hát itt-ott van baj a sorjával, de warhammeren nevelkedtem, ahhoz képest egy cserkészdzsembori.
Sajnos azonban a seregtest egyformasága aggodalomra ad okot, amit kénytelen vagyok újabb rendeléssel orvosolni, mivel elsősorban változatos diorámákban gondolkodom, nem tömegseregben. Kiegészítésnek egy Foundry csapat adta volna magát, de aztán rátaláltam a North Star weboldalán a most induló saját bibliai szériájukra. Elég pofás figurák, ráadásul kicsit változatosabb beállásokat kaptak a szobrászmestertől, mint a közismert és nagy rivális Foundry-félék. Íme:


Rendeltem hát egy négyfős blisztert kíváncsiságból. Amint megérkeznek beszámolok róluk.


Aztán itt vannak még a harci szekerek, mert minden valamire való filiszteus seregbe kell pár vasszekér. Ezeket kis konverzióval oldom meg, Wargames Factory Kelta szekérből, miután nem volt kedvem aranyárban ólmot venni, amire postaköltségben kifizettem volna az árát még egyszer (súlyra mérik, ugyebár) ráadásul nem is annyira variábilis, alakítható. Összességében egy Newline vagy Foundry-szekér áráért kaptam hármat, nagyon jó vétel volt, igaz az átépítéssel lesz dolgom, na de erről egy külön cikk, hamarosan.  

Ja, és egy érdekes cikksorozatot is tervezek azokról a figuragyártókról, akiket jó megismerni, ha valaki ebben a korszakban akar gyűjteni és sereget építgetni. 
Meg lesznek történelmi szemelvények is. 
Szóval, hamarosan újra jelentkezem!

3 megjegyzés: