2015. május 23., szombat

Filiszteus parancsnoki blister a Cutting Edge-től

Néhány nappal azután tették ki előrendelésre ezt a terméket, hogy konvertáltam magamnak belőlük. Mégsem hagyott nyugodni a kíváncsiság, és az ár sem volt eget rengető, rendeltem hát a Silverlanden keresztül egy blisztert a fiúkból. Meg is érkeztek néhány hete, most jutottam el odáig, hogy kicsit górcső alá vegyem őket, és leírjak egy-két gondolatot a Sea Peoples command nevű Warlord Games (azaz inkább Cutting Edge) termékről.



A két cég pár éve aktívan együttműködik, ami nem hülyeség, hiszen mindketten futtattak ókori témákat, s így nem konkurenciaként kell egymásra tekinteniük. A Cutting Edge nagyon szép, karakteres, dinamikus figurákat szobrászol általában, a Warlords pedig marketingben igen erős, és szemlátomást tőkéje is van.
Jelen pakk csomagolása a szokásos, letisztult bliszter minőség. Szivacságyon érkezik a négy figura, két pajzs és egy külön kardos kéz. Ezzel már el is árultam, hogy túl nagy összeszerelési készségre nem lesz szükség az elkészítésük során. Mondhatnám, kezdőbarát a készlet, még azt az egy kart is mini csapolással látták el.
 

A figurák anyaga puha, de nem zavaróan, hajlítható, és nem törik, mint a Newline Design modellek. Egyedüli problémás rész a felületük, ami furcsa módon érdes, mint a 200-as csiszolópapír. Szerintem még a képeken is jól látszik, főleg a pajzsokon, de a figurák teljes felülete ilyen. Ennek okát nem tudom, talán az öntési technológia a felelős. Kíváncsi lennék, csak az én készletem ilyen, vagy általános a helyzet. Mindenesetre a festést szerintem nehezíteni fogja ez a kérdés.


A pózok érdekesek. Dinamikusnak vagy életszerűnek nem mondanám őket - ember nincs, aki így fújja a kürtöt, legfeljebb a korabeli festményeken - de legalább változatosak. Összehasonlítva a korábbi gyártók bábuival, szinte betegesen soványkák. Egy-egy Newline figut tettem a kürtös és a fővezér mellé, tessék csak nézni a különbségeket. 
Sorja alig van rajtuk, öntőkeret-maradék is csak elvétve, a zászlós szabad keze, valamint a vezér és a testőr pajzsa alatt látható egy-egy nagyobb darab, ez az összes. Félreöntés nincs, az öntőforma illesztései nem hagytak zavaró csíkot a figurák oldalán.

Összességében kellemes készlet, csak ez az érdesség bosszant nagyon. No, majd a festésnél meglátjuk hamarosan, hogy mennyire lesz zavaró a jelenség.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése