2016. február 3., szerda

Filiszteus szekér konverzió - II. rész

Az előző részben bemutattam a filiszteus szekerem alapjának összerakását. Azóta sok víz lefolyt a Dunán Jordánon, és beszereztem a hiányzó dolgokat a szekérhez. Ezért egy rövid cikket szentelek az összerakásnak, talpalásnak és alapozásnak.

Először is, röviden a kellékekről:

2db. Fém ökör, Warlord Games gyártmány
1 adag francia tankmálha, szintén Warlordos
1 db gw-s műanyag darab, talán valamelyik romos tereptárgy dobozából
3 db hobbykellékes mini virágcserép 50 ft./db

A Warlordos dolgokat még ősszel rendeltem, az ökrök 1200 körül voltak, a tankmálha is kábé annyi lehetett. A cserepeket véletlenül találtam egy Kreatív Hobby boltban, pont jó méretű agyagkosaraknak tűnnek. A darab műanyag pedig igának kell. Ez utóbbit méretre vágtam, meg is reszelgettem, be is karcolgattam, hogy alakra is, textúrára is jó legyen.
Elsőnek lealapoztam, amit tudtam (ökrök, cserepek, satöbbi). Már csak fehér alapozóm van, beruházni pedig idén nem nagyon akarok (igen, egész évben nem), ezért ezzel dolgozom.  A tankmálhát jobbára kereten szórtam meg, így kényelmesebb és hatékonyabb volt, aztán szépen letörögettem a keretről. Mindkét Warlordos terméknél kiemelném, hogy szinte semmi sorja sem volt, öntési hiba mutatóba sem akadt, szóval lehet őket drágának nevezni, de cserébe rengeteg javítgatástól kímélnek meg. 
A jószágokat a szokásos plasztik lap alapra rögzítettem fel, PVA ragasztóval (a modellragasztó rosszul fogja a fémet). Ezúttal nem belépőkártyára, hanem egy régi bankkártyára kerültek, innen is látszik, hogy minden hadsereg stabil alapja a pénz. 
Ökrök nyakába jött a járom, ehhez ragasztom majd a szekér rúdját, de előbb még a málhát ízlésesen felpakolom a raktérbe. Az agyagkorsókba akartam rakni valamit, de arra jutottam, szállítson vizet, arra nagy szükség van a csatában, ezért nem tettem bele semmit (modellvízzel nem akartam pepecselni, inkább majd kékre festem a belsejét). 


A talpat a szokásos pva+homok párossal édesítettem tovább, aztán így is kapott egy fehér bevonatot az egész. 
Ekként állunk most: a vontatóerő készen áll a festésre, a szekeret is majd csak festés után málházom fel, így jobban hozzáférhetőek a részletek. 
A harmadik részben (remélem, még rügyfakadás előtt) ecsetelem az ecsetelést és a végső összeszerelést. 

1 megjegyzés: