2016. július 10., vasárnap

Beszerzések és fejlődések

Ismét itt az ideje, hogy számot vessek kicsit, s átnézzem, mivel mennyit haladtam, hol tartok szűkös időkeretemből építgetett seregeimmel.

Az idei évet januárban a pénzköltés gyakorlatilag nullára csökkentésének, és minél több korábbi beszerzés kifestésének, elkészítésének deklaráltam. Ezt egyenlőre nagyon szépen sikerül is tartanom: egyetlen új tételt szereztem be idén, azt is ingyen, a Warlord Games jóvoltából. Ami nagyon hiányzik, az néhány szerszám és eszköz, elsősorban az alapozó, ami gyakorlatilag elfogyott, és a quickshade, ami beszáradt. Ez kicsit korlátozza a kapacitásomat, szerencsére azonban rengeteg érdekes holmit lealapoztam még tavaly, a mártogatós árnyékolási technika helyett pedig rá vagyok kényszerítve, hogy új módszereket próbáljak ki - több-kevesebb eredménnyel.

Kacérkodtam az Aliexpressen jó minőségű új ecsetkészlettel is, az itthoni árak töredékéért, de elhalasztottam, amikor egy dobozban megtaláltam az alig használt Bősz ecseteimet, aminek nagyon megörültem. Ezért érdemes rendet rakni a pincében.

Pár régi beszerzésemet is megtaláltam és leporoltam. Például évekkel ezelőtt vettem a Renedrától sátrakat, amik most előkerültek. Gyorsan fel is ragasztottam őket egy csiszolókorongra, amit előzetesen CD-re ragasztottam, hogy merevséget adjak neki. Egy hobbitárs adta az ötletet, és zseniálisnak találtam, így egy lépésben spóroltam is a base-elés problémakörét. Szereztem akkor különböző finomságú csiszolókorongokat 80-astól 230-asig, ez azt hiszem kb. egy 120-as lehet...


A készletben ez a hat sátor volt, meg a padok és a tábortűz, pár dolcsi volt az egész, szerintem kis pofás holmi ez. Egyet már lealapoztam, mint látható, azon fogom kezdeni a festést, de van még valahol egy flakon fehér "kályhaezüstöm", hogy a többit is lefújjam. Nem rossz festék az, valamelyik barkácsáruházban vettem, de azért figurákra nem szívesen használom, ilyen tereptárgyakra viszont tökéletes lesz.

Mózes óta nem vagyok elégedett a festéseimmel. Elkészült egy filiszteus közelharcos egység, és két talp héber könnyűgyalogos, de nem lopták be magukat teljesen a szívembe, tudnék én ennél jobban is festeni, csak ahhoz több időt kellene rászánni. Egyenlőre ennyi van. Kicsit félreteszem most a közbakákat, és megpróbálkozom néhány érdekes témával, például a tevés lovasságommal, meg a már többször beharangozott filiszteus ökrös szekérrel, hátha az izgalmas formák szebb eredményre sarkallnak.




Aztán év eleje felé szereztem még egy kis festeni valót, cseréltem egy marék talpra pár goblin farkaslovast, pontosabban csak a farkasokat. Brutál méretűek az én figuráimhoz képest, inkább kisebb medvék, de KoW-ban fontos szerephez fognak jutni, mint egyszer használatos "lőfegyverek" jelzői. Magyarul a fontosabb karaktereknek lesz csibészelhető, egyszer használatos darálógépe, ennek a jelzésére fognak szolgálni, pofás kis talpat készítek majd nekik.


Hirtelen ennyi jutott eszembe, ezekkel akarok idén haladni. Cikkek tekintetében kicsit ritkázni fogom a bejegyzéseket sajnos, mert semmi időm sem marad. Lesz azért pár érdekes téma - foglalkozni akarok még egy cikkben Dáviddal és Góliáttal, néhány jelentős bibliai csatával, és az ókori hadászat néhány különlegességével. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése