2018. március 29., csütörtök

Ragad, vagy nem ragad? - olcsó ragasztó teszt


A minap egy kínai boltban járva, kiszúrtam egy érdekes, "cipőragasztó" megnevezésű applikátor anyagot. A vicces 150 Ft-os árkategóriába esett, ezért vettem belőle egyet, csak azért, hogy magamat és persze titeket ismerettel lássalak el arról, hogyan működik makettezésben. S ha már így alakult, megvalósítottam egy régi vágyamat is: összeraktam Gedeont és elit harcosait.

A Bírák Könyvében ismertetett történet szerint Gedeon egy midiániták elleni szabadságharc vezére volt, aki mindössze háromszáz kiválogatott harcossal éjszakai rajtaütést végzett a Jezréel völgyében táborozó, sok százezer midiánitán. A váratlan, kürtökkel, cseréptöréssel, fáklyasuhogtatással egybekötött támadás lélektani hatása óriási volt, a midiánita csapatok a sötétben egymásnak estek, az óriási kavarodásban halomra mészárolták egymást, majd megfutottak. A héberek ezután módszeresen üldözve őket, elvágva az utánpótlási, vízvételi lehetőségeiket, gyakorlatilag teljesen szétzilálta, és kikergette területéről az elnyomókat.

forrás: google/jw.org
 A fenti jelenet jól szemlélteti, mire gondolok, mit szeretnék végeredménynek. 
Szóval összeválogattam négy figurát, Agema és Wargames factory testekből, GW-s flagelláns dobozból való fáklyákat és bitzeket, Perry szudáni végtagokat és talpakat.



Bal oldalt a ragasztó látható, eredeti csomagolásában. Még kis gombostűt is adtak hozzá. Nem sok reménnyel vágtam neki a dolognak... 
Valamiféle akrilát alapú, de a pillanatragasztónál gyengébb, lassabb száradású holmival van dolgunk, a tubuson "high density" felirat szerepel, de ne higyjük el, folyik mint a víz. Kicsit a Revell makettragasztóra emlékeztet, de annál azért gyorsabban, agresszívabban köt, a szaga is más kicsit. A műanyagot azonban nem "olvasztja össze", mint a pillanatragasztó. Őszintén szólva, sejtésem sincs, mi ez az anyag, a tubuson semmi összetétel-megjelölés nincs.


No, küzdöttem vele mint koca a jégen. Se nem pillanatragasztó, tehát nem köt azonnal, nincs tartása, se nem makettragasztó, amit lehet nyugodtan fogdosni, mert nem köt rá a kezedre. Végül arra rájöttem, hogy ha egy percet várok a felületek összeillesztése között, akkor gondolom kiereszt az oldószer, és jobb tartása lesz, pár másodperc összeszorítás után megköt annyira, hogy elbírja a saját súlyát az alkatrész. Hátránya viszont az anyagnak, hogyha megszárad, akkor a felület ragaszthatatlan, arra már nem tapad az anyag, le kell reszelni, le kell faragni, és úgy mehet fel egy réteg ragacs.

A gedeoniták egy óra küzdelem után így festenek:


Helyenként kicsit furcsák a túl vaskos GW-s karok, ezért igyekeztem hasonlóan izmos másik karokat válogatni hozzájuk, vagy pajzsokkal takarni őket, ahol lehet. A fáklyák is ormótlanok, ellenben a deszkapajzs tetszik. Kicsit megfaragtam egy flagelláns könyvtartót, abból készült. A kürtös fickó egyébként Gedeon.

Elit egységnek, színesítőnek jók lesznek, többet nem tervezek belőlük (fáklyám se nagyon van). Az alapozás lesz még izgalmas kérdés. Az még tavaly elfogyott ugyanis...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése