2016. március 28., hétfő

Tereptárgyakról néhány gondolat

Emlékszem, amikor jó pár éve nagyszerű 40k csatát vívtunk egy fehér asztallapon, amin néhány üres konzerves doboz és egy kiöregededett számítógép tápegység szolgáltatta a terepelemeket. Előbbiek prométheum-tartályok voltak, az utóbbi pedig az üzemcsarnok, a félelmetes ventillátorral az oldalán. A fehér asztal miatt téli gyártelepnek hatott a szegényes, festetlen berendezés, és rendkívül élethű képeket tudtam készíteni a csatáról.

Általában azonban ennél kicsit izzasztóbb természetes környezetbe helyezni seregeinket, pláne, ha történelmi játékokról van szó. Az elmúlt időszakban sokat töprengtem és dolgoztam ezen a kérdésen, amit röviden összefoglalok ebben a posztban.


Alapvető kérdés, az ember mit akar "adni" a terepért cserébe: az idejét, mert abból van sok, vagy a pénzét, no nem azért, mert Krőzus, hanem mert időből még kevesebbje van.
Jó néhány remek vásárlást lebonyolítottam az elmúlt 2-3 évben. Jártam kertészetben, ahol fillérekért vehettem izlandi moszatot, azóta is ezzel talpalom a diorámákat. Látogattam sűrűn KIK-et húsvét tájékán, mert mindenféle "nyuszifű" készségeket árultak műanyagból, ami ideális dzsungelbozótnak, ha feldarabolja az ember. Mentem virágboltba műhó-spray ügyben, és lakberendezési áruházba műanyag ágért, hogy feldaraboljam kiszáradt fának (de végül olyan drágán adták, hogy röhögve visszaraktam a polcra).

És természetesen a pincében berendezett műhelyben is sok időt töltöttem, mert néhány fontos dolgot egyszerűen nem lehet megvásárolni. 
Sok mindent azonban meg lehet, például pár napja jártam egy közismert hipermarketben, verébbel a neve mellett, ahol a hobbyállat osztályon szétnézve fantasztikus dolgokat találtam, az akváriumdíszek között. Ezt javaslom annak is, aki hozzám hasonlóan szép terepeket akar, kevés vesződséggel: nézzen be minden útjába kerülő kisállat-kereskedésbe, mert csuda dolgok vannak. 
Nézzétek például az alábbi fát. gyakorlatilag csak az asztalra kell helyezni... 1300 pénz volt az ára, szerintem megéri, mert már talpalva is van.


A második ugyanitt gyakorlatilag komplett dioráma - igaz, akváriumba, ezért a kék tengeri csillag kicsit szürreális lenne egy sivatagban, de fantasy játékban elfér. Igaz, ez már 4000 pénz.
Ha nem fukarkodtok a pénzzel, fantasztikus dolgokat lehet kapni: szélkoptatta dombokat (teknősöknek mesterséges szigetnek készítik, de állati jól néz ki terepasztalon is), különféle sziklanyúlványokat halaknak és gekkóknak, sőt még elsüllyedt csónak- és hajóroncsokat is, amik marha jók a terepasztalon és az akvárium vizében egyaránt. Szóval, ha van időtök, nézelődjetek, és számoljatok be az érdekesebb darabokról! 

A másik nagy tereptárgy-lelőhely a kínai bolt. Itt legutóbb vörös kőből faragott (na jóóóó, nem vagyok hülye, vörös műanyagból öntött) sárkányokat vettem, egy távol-keleti játékban ideális szobrok, pár száz forintért. Mondjuk az ilyen boltok kicsit lutrik, legutóbb sajnos potyára mentem be, azaz csak majdnem, a feleségem észrevételének köszönhetően remek festőpalettát vettem ugyanis háromszázért... Egyébként a kedvencem a Sárkány center végében lévő bolt (az RS Bútor mellett) mert ez főleg lakberendezési kínai, így itt rengeteg szobor, asztali dísz, gipsz szobai szökőkút és más efféle őrület van raktáron.


Ha külföldön jártok, érdemes a szuvenír árusoknál is körülnézni. Tenerifén például az El Drago, az ezeréves sárkányfa a sziget egyik szimbóluma (a papagáj és a vulkán mellett, mondjuk ez utóbbi is megér egy misét), 1-2 euró körül vesztegetik a festett gipszszobrokat róla. Hoztam is belőle két méretben, szerintem megérték az árukat.


Aztán persze vannak dolgok, amiket nem tudsz egykönnyen megvenni, ezeket muszáj vagyok legyártani. El is készítettem egy kutat tetővel, és egy izraelita áldozati oltárt, ezekhez megint csak az akvarisztika volt a segítségemre. lehet ugyanis kapni ilyen válogatott kis kavicsokat, dísznek az akvárium aljára, zacskós és vödrös kiszerelésben. Ezekből ragasztottam PVA-val a tárgyak alapját. A többi cucc a GW egyik fantasy-s tereptárgy készletéből valók, valami erődített udvarház készült volna belőlük eredetileg, asszem neten vettem valakitől a felesleget.Az alap valami parafa korong, nem tudom honnan van, de jó választásnak bizonyult. A dolog hátránya, hogy vár még rám egy hosszadalmas festési procedúra.
  

Pár nappal ezelőttig volt egy Citadel Wood készletem is, de eladtam, mert rájöttem, az életben nem lesz időm összerakni és kifesteni. Inkább veszek helyette 3-4 fát az első képen látható típusból. A szintén Citadel gyártmányú pálmafáimat még tartogatom, és reménykedem, hogy egyszer lesz időm rájuk. Azt hiszem még a régi Eldar Battleforce dobozhoz adták, vagy a dark eldához.... A talpalást Pati kollégától "loptam", csiszolópapír-korongokat ragasztottam régi CD-kre, így nem kell homokos-ragasztós megoldással szórakoznom, megint csak időt nyerek. Erről még nincs kép, de ha tényleg elkészül, hamarosan lesz egy tutorial a témában, abba majd dögivel rakok.

És hogy a véletlen is közrejátsszon, a mai cikk írása közben írt rám Solo cimborám, hogy kidobná a műfű szönyegét, így aztán jövő héten nála is teszek egy látogatást, s elhozom a szőnyegét, amiből reményeim szerint kisebb darabokat tudok vágni bozótosnak, nádasnak. Meglátjuk.

3 megjegyzés:

  1. Nekem szikláim vannak akvarisztikai boltból.
    EBayen is sok jo cucc van az aquarium temakör alatt, fóleg növények. 40k-t ha elkezdem valaha onnan egy teljes űr-erdőt be lehet rendezni növényekkel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szevasz!

      Igen, nézegettem, bár én az Aliexpresst jobban ismerem, rengeteg holmi van ott is, római romok, székelykapu(!!!!), várromok, híd, millió féle fa, bokor és hasonló... igazi kincsesbánya.

      Törlés