2015. május 30., szombat

Hex Empire - Flash játék ajánló

Azt hiszem, teljesen véletlenül bukkantam erre a játékra néhány évvel ezelőtt, de csak most jutott eszembe, hogy röviden be is mutathatnám nektek, hátha ti is érdekesnek találjátok. Merthogy kicsit wargame - és nem kicsit addiktív, úgyhogy óvatosan!

Készítője, a Minijuegos sejtésem szerint spanyol cég - persze ezt csak a névből (spanyolul minijátékok) és a tartalmazó oldal nyelvéből gondolom. Lehet venezuelai is. Vagy chilei. Vagy bolíviai...

A játék viszonylag egyszerű stratégiai elveket követ. Országunk területét növelve kell meghódítanunk a másik három királyságot. A véletlenszerűen generált térkép négy sarkából indulva mindegyik birodalom terjeszkedhet, körönként minden egységével léphet maximum két hex távolságra, ezzel meghódítva azt a hatszöget, amibe lép, és a közvetlenül körülötte lévő területi részt is. Ha városra lép, az az övé lesz, s minden kör végén újabb egységeket termel neki - ameddig el nem foglalja egy ellenséges nép, mert onnantól annak termel katonákat. 
Léphet kikötőre is, amely mindig vízpart mellett van. Ez további egységeket nem ad, de lehetővé teszi a vizeken való normál haladást, ami kikötőből indulás nélkül lehetetlen lenne, s ez bizony egyes térképeknél nagyon megnehezíti a hódításokat.


Akármelyiket hódítja is meg az ember, az egységei morálja nő.
Ja igen, az egységekről még nem beszéltem. Kétféle statisztikájuk van, a létszám, ami egyben az erejüket is adja, és a morál. A létszám 1-99 között lehet, és egyszerűen a nagyobb létszámú egység megveri a kisebbet. A morál értéke 0 és az egység létszáma között alakulhat, tehát egy 50-es létszámú sereg nem rendelkezdhet 62-es morállal. Rendelkezhet viszont 12-essel, ha az ország sok veszteséget szenvedett el, területét, több városát, kikötőit elfoglalták az előző körökben, és vesztes csatái is voltak. Ekkor egy másik egység, akinek a morálja jobb, előnyben van vele, és előfordulhat, hogy 50-es létszáma ellenére egy 42-es létszámú, de ugyanilyen morálú sereg lenyomja, ha megtámadja.
A játék maga tehát nagyon egyszerű: elsőként a térképet szemrevételezve kiválasztjuk, melyik nemzettel akarunk lenni. Csak a nevükben különböznek, illetve természetesen lehet kedvezőbb fekvése az egyiknek, mint a másiknak, védhetik tengerek, lehet több, potenciálisan elfoglalható város  a közelben, stb. Kezdetben egy várossal rendelkezünk, ez a főváros, ennek megvédése az elsődleges feladatunk: ha ez elesik, a nemzet megszűnik létezni, teljes területe beleolvad az elfoglaló nemzet területébe, egész hadserege azonnal megsemmisül. A körünk akkor ér véget, ha minden egységünkkel léptünk, de maximum öttel, ha annál több egységünk van. Vigyáznunk kell azonban, mert a helyben maradó egységek morálja lassan csökken - elunják magukat a katonák. A kör végén a városok katonákat termelnek, ezzel új egységet hozva létre, vagy  a rajtuk álló egység - ha van ilyen - létszámát növelve. Ha maximális létszámú egység áll rajtuk, nem termelnek, tehát érdemes a csapatainkat előre küldeni, nehogy leálljon a termelésünk.

Fontos még, hogy a különböző városok különböző mennyiségű katonát adnak. A fővárosok általában nagyon termelékenyek, ahogy a térkép közepe táján lévők is, ráadásul minél nagyobb a területünk, annál termelőképesebbek a saját városaink - nem adnak tehát minden körben fix létszámot, kis mértékben ez is a hódításaink léptékétől függ. 
A harc nagyon egyszerű, ellenséges figurára lépve felvillan egy robbanás, amely után a győztes marad állva; ez pedig a létszám/morál alapján dől el, matematikai módszerrel. Persze a győztes is veszít létszámot, attól függően, mennyire erős ellenfelet támadott meg. A morálja pedig nő, maximum a létszámáig. Ha mind a morál, mind a létszám azonos, mindig a védekező nyer, de 1-es létszámra csökkenve. 
A jobb felső sarokban lévő gombokat érdemes még ismerni: tudunk véget vetni a körünknek, ha nem akarunk mindennel mozogni, valamint köthetünk szövetséget valamelyik nagyhatalommal - ha ő is akarja. Ha ugyanis jelentősen erősebb nálunk, elutasítja kérelmünket. A békében lévő ellenfelünk nem támad ránk, nem hódít területet, de nem is léphetünk egymás területére - ha mégis megtesszük, felbomlik a béke, és újra támadhat minket. Mindazonáltal a gép is felrúgja néha a békét, ha nyeregben érzi magát, vagyis megerősödött annyira, hogy könnyedén el tud söpörni minket - szerinte.
A harmadik gomb a lelkesítő beszéd, erre kattintva minden egységünk morálja feljavul, a maximum közelébe, bármennyire cefetül is állunk. Ezzel pedig hadjáratok folyását lehet megfordítani.
Végül az utolsó gombbal feltétel nélkül kapitulálni tudunk, ezzel a játék azonnal véget ér. Az utolsó három gomb játékonként csak egyszer használható, bánjunk hát óvatosan velük. 



Néhány mondat még a hangulatról. A nemzetek elnevezése, a bal felső információs "napilap" hírei, és a különféle üzenetek közvetlenek, poénosak, nem akarja magát túl komolyan venni a játék, és jól van ez így. Ennek ellenére a játékmenet tud cefetül kemény lenni - a gép nem okos, de a rendelkezésre álló erőforrásokat általában nagyon jól használja ki, azzal támad, amivel minimálisan kell, hogy legyőzzön, nem ismer kíméletet. Nem is tökéletes azonban, a városról városra ugrálgató támadásokat nehezen kezeli, mert elsődlegesen nem a termelési pontok visszafoglalására koncentrál, hanem a területe növelésére, ezzel pedig hosszú távon kivéreztetheti magát. A baj akkor van, ha több erős ellenfélre kell egyszerre koncentrálnunk, mert ekkor minden rossz döntésünk megbosszulja magát, és egyre fogy az erőnk, a területünk... 
Összességében kellemes játék, amellyel a nyerő stratégia kiismeréséig rengeteget szabadidőt lehet kidobni az ablakon.
Na és akkor adom a linket: Www.minijuegos.com/juego/hex-empire





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése